היתר לעסוק באֲחָיוּת לבוגרי תכניות לאחים ואחיות מחו"ל
קבלת ההיתר* כוללת שני שלבים:
- היתר זמני למשך שנה וחצי לאזרחים
- היתר קבוע (תעודה קבועה) לאחר שנתמלאו כל התנאים והדרישות
* כאחים ואחיות מוסמכים או מעשיים
לאחר עמידה בהצלחה בבחינת הרישוי הממשלתית והוכחת ידע בעברית, תידרשו לשלם עבור ההיתר הזמני ולהתחיל לעבוד באֲחָיוּת. תקופת ההיתר הזמני היא לשנה וחצי (לאזרחים בלבד), במהלכה עליכם לעבוד תחת השגחה ופיקוח במשרה מלאה במשך 12 חודשים לפחות כאחים או אחיות במערכת הבריאות בישראל בכפוף להיתר הזמני.
בתום שנת עבודה במשרה מלאה תתבקשו להעביר למנהל האֲחָיוּת באמצעות הפורטל חוות דעת מובנית החתומה על ידי אח/ות אחראי/ת מחלקה/מרפאה ואח/ות ראשי/ת במוסד רפואי בו עבדתם. חוות דעת זו תהווה בסיס בשיקול מנהל האֲחָיוּת למתן היתר קבוע.
היתר זמני
תנאים לקבלת היתר זמני לעסוק באֲחָיוּת
- היעדר עבר פלילי
- מצב בריאותי תקין
- עמידה בהצלחה בבחינת הרישוי הממשלתית
- הוכחת ידע בשפה העברית (לנבחנים בשפה זרה, ניתן להוכיח ידע בעברית תוך 3 שנים מיום בחינת הרישוי הממשלתית. בחלוף 3 שנים, אם לא יוכח ידע בעברית יהיה צורך לחזור ולהיבחן בבחינת רישוי ממשלתית מחדש)
- הצגת תשלום על ההיתר הזמני
שלבים לקבלת היתר זמני
- עמידה במבחן לאחר הצלחה בבחינה הממשלתית, המחלקה להסמכה במנהל האֲחָיוּת תשלח אליכם מכתב המפרט את תהליך קבלת ההיתר הזמני, כולל פרטי תשלום.
- הוכחת ידע בעברית לפני קבלת ההיתר הזמני, נבחנים בשפה זרה חייבים להציג אישור הוכחת ידע בעברית (ניתן לבצע תוך שלוש שנים מיום בחינת הרישוי הממשלתית), כתנאי להמשך תהליך מתן היתר זמני. את האישור תידרשו לסרוק ולהעלות דרך פורטל עוסקים במקצועות הרפואה.
- תשלום לאחר קבלת מכתב מהמחלקה להסמכה, תצטרכו לשלם עבור ההיתר הזמני באמצעות בנק הדואר.
פרטי החשבון: בנק הדואר, מס' סניף: 001 ירושלים, חשבון מס' 0-025961.
את הקבלה על התשלום יש לסרוק ולהעלות דרך פורטל עוסקים במקצועות הרפואה.
- קבלת אישורים לאחר קבלת הוכחת התשלום, המחלקה להסמכה תשלח אליכם במייל ובדואר:
- היתר זמני
- טופס חוות דעת למילוי על ידי אח/ות אחראי/ת מרפאה/מחלקה ואח/ות ראשי/ת במוסד הרפואי בתום שנת העבודה במשרה מלאה
היתר קבוע (תעודה קבועה)
התנאים לקבלת תעודה קבועה לעסוק באֲחָיוּת לאח או אחות מוסמכים
- היעדר עבר פלילי
- מצב בריאותי תקין
- אזרחות ישראלית
- עבודה במשך שנה כאח או אחות מוסמכים בטיפול ישיר במטופלים, באחד מהמוסדות הרפואיים של מערכת הבריאות בישראל, בכפוף להיתר הזמני
- העברת טופס חוות דעת מלא וחתום על ידי אח/ות אחראי/ת מרפאה/מחלקה ואח/ות ראשי/ת במוסד הרפואי בו הייתם מועסקים
- הצגת תשלום על התעודה הקבועה
שלבים לקבלת תעודה קבועה
- טופס חוות דעת בתום שנת העבודה יש להעביר למנהל האֲחָיוּת את טופס חוות הדעת באמצעות הפורטל, מלא וחתום על ידי אח/ות אחראי/ת מרפאה/מחלקה ואח/ות ראשי/ת, במוסד הרפואי בו הייתם מועסקים כאחים ואחיות. חוות הדעת תסייע למנהל האֲחָיוּת בהחלטה על מתן תעודה קבועה.
- תשלום עם קבלת ההחלטה במנהל האֲחָיוּת למתן תעודה קבועה, תישלח דרישת תשלום ממנהל האֲחָיוּת עבור התעודה הקבועה.
יש לשלם עבור התעודה באמצעות בנק הדואר.
פרטי החשבון: בנק הדואר, מס' סניף: 001 ירושלים, חשבון מס' 0-025961.
את הקבלה על התשלום יש לסרוק ולהעלות דרך פורטל עוסקים במקצועות הרפואה.
- קבלת אישורים עם קבלת הוכחת התשלום במנהל האֲחָיוּת, תופק תעודה קבועה ותישלח בדואר רשום, לכתובת המצוינת ברשומות מנהל האֲחָיוּת.
התנאים לקבלת תעודה קבועה לעסוק באֲחָיוּת לאח או אחות מומחים/מיילדות בוגרי תכניות לאחים ואחיות מחו"ל
- קבלת זכאות להיבחן בבחינת הרישוי הממשלתית לאחות מומחית
- עמידה בהצלחה בבחינת הרישוי הממשלתית לאחות מוסמכת
- הוכחת ידע בעברית
- היעדר עבר פלילי
- מצב בריאותי תקין
- אזרחות ישראלית
- ותק מקצועי של שנה בתחום בארץ המוצא
- רישיון בתוקף
תושבים ארעים
תושבים ארעיים יוכלו לקבל תעודה קבועה רק לאחר שייקבע מעמדם כאזרחי מדינת ישראל.
עד לקבלת מעמד זה, תתאפשר עבודה עם היתר זמני (שיוארך מעת לעת) בהתאם לתוקף אשרת השהייה בישראל.
לקראת סיום תקופת אשרת השהייה, עליכם לפנות בדוא"ל למחלקה להסמכה במנהל האֲחָיוּת, בבקשה להאריך את ההיתר הזמני.
לצורך ההארכה, עליכם לצרף צילום תעודת זהות וכן אשרת שהייה בתוקף.
שימו לב, את ההיתר יש להאריך פעם בשנה. ההארכה כרוכה בתשלום.
עם קבלת האזרחות הישראלית, תוכלו לשלוח למחלקה להסמכה בקשה לקבלת תעודת היתר קבוע.
לבקשה יש לצרף:
- צילום תעודת הזהות
- חוות דעת מהמעסיק בתום שנת עבודה במשרה מלאה, תחת השגחה ופיקוח בטיפול ישיר במטופלים, כאח או אחות בהיתר זמני
ניתן להחשיב את תקופת העבודה בהיתר הזמני, טרם קבלת המעמד האזרחי, כחלק משנת העבודה
את הבקשה יש לשלוח למנהל האֲחָיוּת באמצעות הדוא"ל:
hasmacha.hull@moh.gov.il
לתשומת ליבכם:
בכל שלב במהלך בדיקת זכאותכם ואחריו, במידה ויתקבל ו/או יתגלה מידע המטיל ספק או המעיד על אי אמיתות המסמכים המקצועיים או כל מידע הקשור לכך, תבוטל זכאותכם להכרה מקצועית בתחום האֲחָיוּת.