אילנה יפה

אחות מוסמכת מבולטימור, ארה"ב

החלום המקצועי שלי הוא לעבוד בחדר המיון ובסופו של דבר להישלח למשימות רפואיות, לייצג את ישראל ולעזור לאחרים במצוקה

  • שם
    אילנה יפה
  • השכלה
    אחות מוסמכת
  • תחום התמחות
    אונקולוגיה

בת 37, מבולטימור, ארה"ב. סיימתי לימודי אחות מוסמכת בשנת 2012. 

תהליך ההכרה המקצועית כאחות במדינת ישראל‏

עליתי למדינת ישראל בשנת 2020, בהתחלה התמקדתי בהתיישבות בישראל ובהתרגלות לחיים החדשים שלי, כך שהתהליך התגבש אחרי שנה, ולכן רק בנובמבר 2021 הגשתי את כל המסמכים הדרושים. לאורך התהליך הייתי צריכה לבצע תכנית פרטנית להשלמת שעות עיוניות וקליניות בהתאם לתכנית הליבה המחייבת במדינת ישראל. באוגוסט 2022 סיימתי את תכנית ההשלמה ובספטמבר 2022 ניגשתי לבחינת רישוי שעברתי בהצלחה. טרם התחלתי לעבוד כאחות, אבל אני מתכננת בקרוב!

הכי עזר בתהליך

מילה גילוטין ממחלקת הסמכה לבוגרי חו''ל במנהל האֲחָיוּת מאוד עזרה לי לאורך כל התהליך. מיילים נענו במהירות ובבהירות ותמיד הרגשתי שאני יכולה לפנות. ברגע שהתחלתי את התכנית הפרטנית קיבלתי גם מנטורית, גב' מאירה הר חן מבית ספר לאֲחָיוּת שיבא-תל השומר, שגם עזרה מאוד לאורך כל התהליך.

העצה הכי טובה שיש לתת לעולים חדשים

העצה הכי טובה שאני יכולה לתת היא תמיד לשאול שאלות, לפנות למנהל האֲחָיוּת אם אינך בטוחה במשהו ותמיד להסתכל על הצד החיובי! נדרשה עבודה רבה כדי להשלים את התוכנית הפרטנית, אבל זה גם סיפק לי תובנה והיווה סקירה ורענון נהדרים לקראת הבחינה הממשלתית.

החלום המקצועי שלי

לאחר סיום הלימודים עבדתי בבית החולים ג'ונס הופקינס במחלקות הכירורגית-אונקולוגית ואונקולוגית אשפוז יום. בנוסף, התנדבתי בעבר בשתי משלחות רפואיות (להאיטי ולהונדורס) כך שהחלום המקצועי שלי יהיה לעבוד בחדר המיון ובסופו של דבר להישלח למשימות רפואיות, לייצג את ישראל ולעזור לאחרים במצוקה.